Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




23 Ekim 2014 Perşembe

Elifle Birlikte Büyüyoruz :)

Elifle beraber eve ilk geldiğimizde her şey gözümde koooocamaaaan görünmüştü. Hele ki sezaryen dikişlerimin acısının hiç geçmeyeceğini, hep benimle kalıp bana doğumun bir "ameliyat" olduğunu hatırlatacağını sanmıştım. Evet hem saf hem de salak olduğumun göstergelerinden biri. Ya da sadece "acemi anne" diyip durumu hafifletelim.
Emzirmek, alt değiştirmek, uyumak, yemek yemek (yapmak bile değil, nasılsa başkası yapıyor) vs.  hep bir döngüdeydi ama ben o döngünün neresindeydim; işte onu bulamıyordum. Belki de bu kadar ısrarla aramasam daha iyi olacaktı :)
bebek sahibi olmayı düşünürken hep hayalimiz minik bir çekirdek aileydi yani öyle çok kalabalıklar içinde çocuk büyütmeye ne hevesliydik ne de zaten öyle bir ortamımız vardı.  Demiştim değil mi, biz sakin mizaçlıyız diye? Ve ailelerimizin de başka şehirlerde olması bu zemini iyice hazırladı.
Alabildiğim kadar ücretsiz izin alıp bebemi kendim büyütmek istiyordum, hamurla uğraşmayı çok severim (oyun olanıyla bu arada, pişip de yeneniyle pek aram olmadı henüz :) ve hep bu hamuru ben yoğurmak istiyorum dedim. Ne anane ne de babaanne benim aklımdakini yapamazdı. Yani aklımdakini ben bile zor yapıyorum çünkü aklımdaki çoğu zaman Elif'e uymuyor ben de yedek planlarıma geçiyorum.
2,5 ay boyunca yanımızda hep annelerden biri oldu. Zaten kolikten dolayı sanırım yanımızda kimse olmasa çok daha zor bir dönem geçirirdik. Ya da bilmiyorum.
Sonra herkes evine gitti, karabalık zaten işteydi.
Kaldık mı Elifle başbaşa.
O bana bakıyor, ben ona. İlk gün oldukça sakin geçti. "Kolaymış bu iş yeaaa" dediğimi hatırlıyorum :) Sonraki haftalar -ben ki yemek yemeden duramam- yemek yemeden yatağa serilmeyle geçti diyebilirim. Şimdi fark ediyorum ki bir dolu şeyi yanlış yapmışım yani şimdiki aklıma göre "yanlış"; ama o, o zaman "doğru"ydu. Demek ki bugün yaşadıklarımıza da gün gelip "şurasında yanlış yapmışım" diyebilirim. Mümkün.
Ek gıda-ki hakkında söyleyecek çok sözüm var- cidden bambaşka bir yön çizdi. Evimiz ve mutfağımız şenlendi diyebilirim.
Bugün Elif'e döndüm dedim ki "Elif sen iyi ki gelmişsin, resmen birlikte büyüyoruz, çok teşekkürler canım kızım" Güldü o da :)
Evinin düzeni, yemeği, temizliği, alışverişi, misafiri, ağırlaması vs. oturmuş bir kadın olsaydım belki bambaşka yaklaşırdım bu işe. Elif'i kendi tarafıma çekmeye çalışırdım. Bilmiyorum. "Doğrusu bu" derdim belki. Şimdiyse -hem iyi hem kötü olarak- ortada "doğru" yok. Sadece yaşadıklarımız var.
Yoğurdu mayalamayı yeni öğrenmeye çalışıyorum. Püre ne demek, nasıl yapılır bunlar yeni kavramlar benim/bizim için. "Mutfağı ve yemek pişirmeyi çok sevmem. Uzuuun saatler de orada kalamam." diyordum ki Elif'i mama sandalyesine oturtup bir şeyler hazırlamanın ve aynı zamanda da onu eğlendirmek için dans etmenin ne tatlı ne keyifli olduğunu anladım. Elif büyüdükçe bu yazdıklarım da evrim geçirecek biliyorum ama şimdilik olan bu. Yani bugünün doğrusu bu.
Zaten en mantıklısı da o değil mi?
Bugünü yaşıyorsak bugün'ün doğrularıyla mutlu olmak lazım.
Geçen gün düşündüm "ah ya şunu keşke şöyle yapsaydım" dedim.
Kime ne fayda tabii.
Bugünlerde iyice anladım ki ben cidden Elifle birlikte büyüyorum.
Bir taraftan da yepyeni şeyler keşfediyorum.
Güzel bir duygu.
Hatta bana güldüğünde aramızda ortak bir dil oluşmaya başladığını bile hissediyorum :)
Kalabalıklar içinde olmak sanırım bizim mizacımızda yok.
Evde kendi halimizde sessizce takılmayı seviyoruz.
Ama dışarı çıkıp açık havada yürümeyi de seviyoruz :)
Yürürken de oyuncaklarımızı hiiiç bırakmayız :)
*Şimdiki görüşüm: Çocuk kesinlikle sosyalleşmeli...Ancak, 1 elden ve mümkünse anne eliyle büyümeli :) Ya da "anne eli değmiş" biri tarafından :)

12 yorum:

  1. yalnızlık iyidir kalabalık ortamda her kafadan bir ses çıkıyor biri üşür bu deyip yelek giydirirken ,diğeri terler olmaz deyip çıkarıyor, biri sütü dayarken biberonla, diğeri süt ishal eder deyip alıyor.şunu yedir ,bunu yap,böyle yap akıl vermeleri sen en zır cahilinden görmeleri aman ağlıyor ağlamasın diye istediği şeyi eline vermeleri haliyle senide cıvanadan çıkaryor:)) yalnızlık gerçekten iyi bir şeyi bilmesen de annelik ve iç güdüsel sezgiler seni ne yapman gerektiği konusunda yönlendiriyor ek gıda olayında çok fazla zorlama sonra tiksiniyorlar bende çok tecrübeli bir anne deyilim ama,zorlukla karşılatığımda panik olmadan üstesinden gelmeyi başarabiliyorum.Annelik ve Elif sana yol ve rota konusunda yardımcı olacaktır sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız, çok teşekkür ederim.
      Zorlamamak en mantıklısı, kendisi istediğini istediği kadar yesin.
      Çok kafadan çıkan seslerden ben de bunalıyorum :)

      Sil
  2. :) sağlıkla...neşeyle...
    mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
  3. !,5 yaşında kız sahibi bir anne olarak çok iyi anlıyorum duygularını ve katılıyorum sana

    YanıtlaSil
  4. Çook doğru düşünüyosun canımcım. Kesinlikle, sen her gün, o günün keyfini çıkarmaya bak. Elif ek gıdalarını tanırken eğlen. Eğleniyorsun da zaten :) (Ben bile eğleniyorum) Sonra emeklemesi, yürümesi vs... hepsi ayrı birer keyif. Seneye başka şeylerle uğraşıyor olacağız. bugünleri özleyeceğiz. Bu hep böyle gidecek. Annemden biliyorum ;)
    Bebekler de kendi karakterleriyle doğarlar, o neyin nasıl olmasını istiyorsa, öyle yapacak/yaptıracak zaten. Sana Elif yol gösterecek. İçin rahat olsun :) Öpüyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif zaten yol göstermiyor Pelin; yolu direk kendisi çiziyor :)) Komik ya bu çocuklar ama çok tatlı değiller mi :)

      Sil
  5. Buyudukce cok daha guzel olacak hersey, inan buna! :)

    YanıtlaSil
  6. Elif ile birlikte ben bile büyüdüm galiba, ilk bu bloga rastlamamın üstünden ne çok zaman geçmiş... Sağlıkla huzurla büyütün Elif'inizi.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.. Hepimiz birlikte büyüdük galiba :) Sevgiler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...