Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




2 Eylül 2015 Çarşamba

Ayın Dilekleri: Eylül

Her sene yılbaşında yaptığım  dilekleri ara ara yani canım istediğinde, aylık olarak yapmaya karar verdim. Kendime çok da yüklenmeden, uzuuuun listeler yapmadan, sakince bu değişimi izlemek istiyorum. Bu ay ilk olacağı için tabii ayrı heyecanlıyım. Fark ettim de ben bu ara durup durup kendime iş çıkarıyorum ya da buna "iş" demeyelim de "icat" diyelim, daha yumuşak bir ifade olsun. Neticede amacım sadece günümü keyiflendirmek :)
- Bu ay Roald DAHL'ın doğum günü (13 Eylül) O yüzden de "Roald Dahl Okuma Şenliği" başlattım kendi kendime. Okumadığım Dahl kitaplarını da okuyayım ve kendisini bol kıkırdayarak anmış olayım diye. Bu etkinlikten keyif alırsam belki başka yazarlar için de okuma şenliği yapabilirim. (dur bir hele, önce önündekini tamamla değil mi, heyecanlanma çok :) Okuduklarımı, okuyacaklarımı başka bir yazıda yazayım ama bu yazarla daha önce tanışmamış olanlara tavsiyem Matilda ve KSD (Koca Sevimli Dev) ile mutlaka tanışın.

- Biraz daha sağlıklı besleneyim istiyorum. Önüme gerçekçi hedefler koyduğumda karşıma limon çıktı. Bildiğimiz sarı, sulu meyve. Sabahları içtiğim suya sıkıyordum, gün içerisinde de bunu yapabilirim sanırım. Hatta çay-kahveden bunaldım, bugün termos-sıcak su-bitki çayı ile takıldım, bayağı mutlu oldum :)
- Her ay sadece Dünyalı dergi alıyordum, iki ayda bir de Araştırmacı Çocuk. Son aylarda ise hayatıma Evim dergisi girmişti, tamamen kafa boşaltma amaçlı. (ne kadar çok reklam alıyorlarmış, okudukça hayret ettim.) Her ay için sevdiğim konuya göre 1 belki 2 dergi daha almaya karar verdim. Madem dergi okumayı seviyorum :) (Öğle araları bazen yakınımdaki kütüphaneye gidiyor ve orada dergi okuyorum, bu da güzel :) * Bu ay Atlas aldım, henüz sadece sayfalarını karıştırdım ama o bile güzel.
- Yemek konusunda kendimi geliştirmem gerektiğinin uzun zamandır farkındayım ama hep erteliyorum. Bu işe bir dur diyecek ve kendimi her ay için 1 yemek/1 tatlı tarifiyle ilerletmiş olacağım. (temenni) Pratik yemeklerin, ismi ve kendisi anlaşılabilir malzemelerin, tek bir tencerede pişen yemeklerin tariflerinin olduğu siteleri bilen yazsın olur mu? Hatta daha da iyisi, yorumlara kendi tariflerinden yazsın. Ne iyi olur, çok sevinirim.
- Kendime ulaşamayacağım hedefler koymak istemiyorum. "Her gün" değil de "haftada 1 gün yarım saat" yürüyüş yapmak  istiyorum.  Ne dersin 3 yavrulu kıvırcık kuzen (Çağla, kahve, lokum) yapabilir miyim?
- Her ay için 1 adet "çocuk edebiyatı harici" bir kitap okumak istiyorum. Aslında gönlümden "her güne 1 kitap" geçiyor ne yalan söyleyeyim, hatta dün iş çıkışı Kentpark Arkadaş kitabevinde "günün mutluluk sebebi" olacak iki arkadaş ile kitap sohbeti yaparken daha da iyi anladım. Hayalimdeki çocuk kütüphanesine bir oda da yetişkin edebiyatı koymalı, sohbet için de ortam yaratmalıyım.
- Günün mutluluk sebeplerine, mektuplarıma, kartlarıma, sohbetlere, öğle arası kkk (küçük kıvırcık kuzen) ile buluşmaya da tabii ki devam :)
Geçen gün düşündüm yalan bir dünya mı yaratmaya çalışıyorum diye. Sorguladım kendimi. Mutsuzum da kendimce onu mu kapatmaya çalışıyorum acaba diye. Sanırım bu son dönemdeki "bardağın dolu tarafını görme(ye çalışma)" ve "kendine icat uydurma" hallerim tamamen hayatı biraz daha dolu yaşama arzusundan geliyor. Yani hayat ben hiçbir şey yapmasam da geçiyor, ki çok şükür kendi kahve çekirdeği ailemizde buna da hep çok şükrediyorum, ama bir şeyler yapınca (sohbet, röportaj, etkinlik, blog, mektup, kitap, hedef) daha da güzel oluyor ve rutinin dışına çıkmak bana hayallerime daha da yakın olduğum hissi uyandırıyor.
O yüzden de kendime çok yüklenmeden sarı sulu limonumla bu yazıyı noktalıyorum. Roald Dahl etkinliğine katılmak isteyen olursa instagramda #roalddahlokumasenligi etiketini kullanabilir.
* Bu ay Roald Dahl'a başka bir etkinlikle daha doyacağız aslında ama o sürpriz tabii ki :)
**4 Eylül annemin ve sevdiğim bir arkadaşımın oğlunun doğum günü, şimdiden onları da kutlamış olayım :)

12 yorum:

  1. Daha bugün benim de bloglardaki bir yazıyla aklımdan geçen eylül ayı yenilik ayıdır diyordum. Çünkü yeniden okullar açılır. Herkes mutlu yuvasına, okullular okuluna döner. Yani herkes kürkçü dükkanıyla başbaşa kalır. Ve yenidir, yeniliktir eylül çünkü yepyeni kokar kalemler, defterler, kitaplar... Sadece yıl başlarında değil ara ara hepimizin yapması gereken türden almış olduğun kararlar sanırım. Yazını okuyunca benimde hemen limonlu bol bol su tüketmem ile yeni bir başlangıç yapmam gerektiğine karar verdim. Tüm bu güzel düşüncelerini uzun bir süre uygulayabilmen dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül ayı bence de yenilik ayı, yenilenme ayı :) sonbaharın başlangıcı normalde ama mevsimler değiştiği için bunu pek göremiyoruz :/
      yeni kararları ben de nisan ve eylülde illa alıyorum, onu fark ettim..
      güzel dileklerin için de ayrıca çok teşekkürler

      Sil
  2. Roald Dahl okuma şenliğine ben de katılıyorum. Kuvvetli tavsiye ile(!!!) Matilda' yla başlayacağım, zira Charlie' nin Çikolata Fabrikası' yla kalmışım:)) Bu arada ben burayı bilmiyormuşum (ayıp bana) hemen takibe aldım, sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa yaşasın heyooo :) Matilda yorumlarını bekliyorum.. ben de senin blogu geç fark ettim :) sevgiler , bilgeye öpücükler

      Sil
  3. Ben bir kitabını okudum ve sevmedim... :( neydi adı unuttum...bloğuma yazmıştım... büyükannesini zehirlemye çalıştığı bir hikayeydi..
    Yalan bir dünya....... yalan yada gerçek yarattığın şeyler öyle tatlı öyle yaratıcı ve feyz olucu ki... önemli olan nefes aldığımız sürece kafayı kalbi iyiye güzele renge coşkuya okumaya paylaşmaya çalıştırmak değil mi... neden sorguluyoruz ki....bizi yoran hep sorgulamak bence.... kendimizi olduğumuz gibi kabul etmek..kötü kalplere,savaşlara, ölen çocuklara rağmen ümidi, güzel paylaşımları, rengi terk etmemek...enerjimizle ezmeliyiz kötülükleri...sen ben onlar şunlar... bizim gibi insanlar bulaştırsın birbirine umudu sevgiyi kitapları rengi coşkuyu................
    pek bi duygusalım bugün... sinirim bozuldu kıyıdaki yavruyu gördükçe...
    offf diyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çok haklısın.. Biz burada üzülüyoruz ama ya anneleri&babaları :/

      Sil
  4. Dün bir çırpıda okuduğum Matilda sayesinde tanıştım Roald Dahl ile. Sağolsun bir takım gizli kapaklı işler ne diyeyim ;)
    Ben de yürüsem, tam mevsimi...
    Haftada 2-3 gün balık yiyebilsek, tam mevsimi...
    Fark etmeden buraya post yazıyorum zannımca, kendi yerime kaçayım :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balık konusunda haklısın, haftada 2 yiyebiliriz artık.. kendisini "hazır yemek" olduğu için ayrıca seviyorum.ver fırına pişsin :) sen de daha sık yazmalısın :)

      Sil
  5. Yeni icatlar ve hayatı dolu dolu yaşama çabası herzaman dinç ve genç tutar, yeni icat bulma çabaları biterse asıl orada sıkıntı var bence, bol öpücükler. Ozaman biraz the BFG zamanı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, The BFG, çok seviyorum çok :)
      ve haklısın, icatlarla hayat güzelleşiyor :)

      Sil
  6. bence yürüyebilirsin haftada bir yarım saat :)
    havalar giderek ılıyacak, uygun bir parkur bulursan bir öğlen molasını bu işe ayır. mesela perşembe... çünkü salı sallanır, çarşamba çarşafa dolanır, perşembe iyi bir gün...
    üç yavrulu kıvırcık kuzen (sevdim bu adı, teşekkür ederim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürürüm değil mi, yaparım ben bunu (hala yürümedi :)
      perşembeleri yürüyeceğim o halde, hadi bakalım hodri meydan..çarşafa dolanmayayım :)
      ismin güzel oldu, ben de sevdim..
      öpücük sana ve 3 kuzuna(danalara :P )

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...