Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




21 Ocak 2016 Perşembe

Annem Gelince / Bu Kış Kimse Üşümeyecek :)

Dün akşam annem geldi, evde bir bayram havası :)
Elif halinden çok memnun, her şeyini ananesiyle yapmak istiyor, saçını o tarasın tokasını o taksın, ayakkabısını o giydirsin, Elif de onu milyon kere öpsün, oh ne ala. Bizimle abartısız 1-1.5 saate ağlayarak uyuyan bebe, ananesiyle 5 dakika içinde ağlamadan uyudu ya! Bu ne arkadaş, bu ne nazmış bize böyle. Maşallah böyle giderse bizim tatilimiz başlamış demektir. Zaten tatilden anladığım, aşağı yukarı böyle bir şey.
Annem gelince,
- Evin havası bir anda değişti. Eve çok acayip leziz yiyecekler de gelmiş oldu, hangisinden yiyeceğimizi şaşırdık, ben birkaç farklı börekle sarmayı aynı anda ağzıma tepiyordum en son :)
- "Eşyaları kendi yerlerine koy Esra" İşte bu, yandığımın da resmi tabii. Temiz, titiz anneye sahipsen eşyaları rastgele etrafa atamıyorsun.
- Ertesi günün yemeğini düşünmemek ve eve geldiğinde sıcak bir sofrayla karşılaşmak ise bizim için paha biçilemez.
- Elifin ananesiyle oynamak için can atması ve annemin de zaten Elifi çok özlemiş olması, ballı lokma tatlısı değil de nedir? Elifin 2 adet minderi var, kırmızıyı kimseye vermez kendi oturur, yeşili de karşı tarafa koyar ve 8-9 tane arabasını gönderir, geri ister;bu oyunla bayağı oyalanıyor. (Kırmızı balonu da kimseye vermez, biz ancak mavi balonla oynayabiliyoruz :)
- Annemin gelmesi demek, bana göre çok normal olan yeleksiz ve çorapsız takılmanın Elif açısından bitmiş olması demek. Anneme çok itirazı yok gerçi, babasını peşinde sürüklüyor. Ben uzaktan izliyorum, "haydi kendin giy" dediğimde giyiyorsa giyiyordur, giymiyorsa üşümüyordur mantığım var.
- Evin genel düzeniyle ilgili annemin şahane zihni sinir projeleri oluyor. Eskiden çok acayip itiraz ederdim, tartışırdık, üzülürdük, annemin dediği olurdu :) Şimdi itiraz etmiyorum, uyguluyoruz, sevmezsek annem gidince değiştiriyoruz :) Böylece kimse kırılmamış oluyor. Bir dahaki gelişinde ortaya çıkan acı gerçekleri pek önemsemiyor neyse ki çünkü bizim evde her şeyin her an yeri değişebilir :)
- Annem gelince yeniden evin küçük kızı havasına geçiyorum, annemin yeme-içme-dinlenme vs. konularda beni şımartması çok hoşuma gidiyor.
Bu sene -uzun zamandan sonra- bir ilk olarak bana kitap hediye almış annem. Çok şaşırdım, genelde "sende olmayanı bulamam" deyip kitap almıyordu bana. Bu sene kitap fuarına gitmiş, son çıkan kitapları sormuş, bu kitabı beğenmiş ve bana almış. Satıcı "kızınız kaç yaşında" dese ne derdi acaba, "31 olacak ama biz onu 2 yaş gibi seviyoruz" mu derdi :)

Farenin cezerye ile ısınacağına inanan bir ben miyim :)
Kitap hakkında minnak bir yorum yapacak olursam, Feridun Oral'ı İstanbul Kitap Fuarında tanıyıp Lokum adına kitap imzalattığımdan beri seviyorum. Kitaplarının tarzı, naifliği de hoşuma gidiyor. Sadece bazı kitaplarının metinlerini kendime çok yakın bulmuyorum. Ancak resimleri beni her daim ısıtıyor. "Bu kış kimse üşümeyecek" kitabını okuyunca metinlere resimler kadar emek verilmediğini düşündüm, belki biraz daha şiirsel bir dil ve farklı/detaylı bir son ile daha da güzel olabilirmiş.
Banu da tesadüf bugün bu kitabı anlatmış, Elif de dün Tayga gibi ipinden kitabı çekiştiriyordu. Hikayede anlatılmak isteneni anladığını çok sanmıyorum ama bu kitaba böyle bir ipin konulmuş olması bence oldukça yerinde. İpimin ucuna neleri bağlayacağımı henüz bilmiyorum. Çalı çırpı yerine cezerye ile başladım. Geçen gün hatırladığım Selanik kökenim de bir anda silindi gitti sanki, "Adanalıyık, kebap yerik, şalgam içerik" havası esti içimde :)
Yarın inşallah kuzenler, kardeş ve en önemlisi teyzoşum Ayçişko ile ekip tamamlanacak, hepsini karda yuvarlayıp kar savaşıyla coşasım var.
E ne de olsa eve dönünce annem sıcak bir ıhlamur verir :)


14 yorum:

  1. Anneler gelince en çok ne yemek yapacağımızı düşünmemek beni rahatlatıyor.Tabii anneanneyi babaaneyi özleyen Öykü bizi daha az bunaltıyor.İyi ki varlar.Biz de böyle olacağız inşallah Esracığım torunlara bakarken:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Ebrucuğum, bazen ben de hayal kuruyorum anane olmuşum falan :) Ne değişik geliyor bu duygular insana değil mi :) Öyküyü ve seni ve tüm mırk mırkları öperim :)

      Sil
  2. Gözünaydınnn :))
    Anne gelince eve bir başka hakikaten...
    Annemle aynı şehirde yaşıyoruz ama bende kaldığı günleri hiçbirşeye değişmem inan :))
    Ev ısınıyor hakikaten onlarla...

    Kitabın ipi ne kadar uzunmuş hakikaten :) Sürükler nereye sürükleyebilirsen :))
    Anneciğinle mutlu tatiller sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkürler :)
      Kitabın ipi sahiden çok değişik, ananeli tatil birkaç güne bitecek ama neyse güzel anıları depoladık :)

      Sil
  3. ayyy annelerin özellikleri aynı bütün düzenim alt üst olsada evdeki havası herşeye yetiyorrr Allah sağlık versinde başımızdan hiç eksilmesinlerr ;)

    YanıtlaSil
  4. Annem bendeyken bende de hafiflik oluyor aynen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hafiflik hepimizde var sanırım hehehe :)

      Sil
  5. Gözün aydın Esracım, yaşasın anneli hayat, yaşasın kavuşmalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın ki hem de ne yaşasın , heyoo ve yupppii :)

      Sil
  6. Ahhh anneler hic gitmeseler hosgelmis anneniz gercekten de kac yasinda olursak olalim anneler gelince evin minnagi moduna girmek ayri guzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Evin minnağıyım zaten, iyice küçülüyorum :)

      Sil
  7. Ne sıcacık bir yazı:) Gozunuz aydın!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...